ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ - 9o Κεφάλαιο 1 ΔΙΟΤΙ ΑΠΑΝ ΤΟΥΤΟ ΕΣΚΕΦΘΗΝ ΕΝ ΤΗ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΔΙΑ ΝΑ ΕΞΙΧΝΙΑΣΩ ΑΠΑΝ ΤΟΥΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΟΦΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΑΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝ ΧΕΙΡΙ ΘΕΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΝΩΡΙΖΩΝ ΕΙΤΕ ΑΓΑΠΗ ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΘΑΙ ΕΙΤΕ ΜΙΣΟΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΑΥΤΩΝ 2 ΠΑΝΤΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΣΙΝ ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑΣ ΕΝ ΣΥΝΑΝΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΔΙΚΑΙΟΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΣΕΒΗ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΑΘΟΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΘΑΡΟΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΚΑΘΑΡΤΟΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΘΥΣΙΑΖΟΝΤΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΜΗ ΘΥΣΙΑΖΟΝΤΑ ΩΣ Ο ΑΓΑΘΟΣ ΟΥΤΩ ΚΑΙ Ο ΑΜΑΡΤΩΛΟΣ Ο ΟΜΝΥΩΝ ΩΣ Ο ΦΟΒΟΥΜΕΝΟΣ ΤΟΝ ΟΡΚΟΝ 3 ΤΟΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟΝ ΜΕΤΑΞΥ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΓΙΝΟΜΕΝΩΝ ΥΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟΝ ΟΤΙ ΕΝ ΣΥΝΑΝΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΚΙΑΣ ΚΑΙ ΑΦΡΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝ ΤΗ ΚΑΡΔΙΑ ΑΥΤΩΝ ΕΝΟΣΩ ΖΩΣΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑΥΤΑ ΥΠΑΓΟΥΣΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ 4 ΔΙΟΤΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΧΟΝΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑΝ ΜΕΤΑΞΥ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΖΩΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΠΙΣ ΕΠΕΙΔΗ ΚΥΩΝ ΖΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗΤΕΡΟΣ ΠΑΡΑ ΛΕΟΝΤΑ ΝΕΚΡΟΝ 5 ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΖΩΝΤΕΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΣΙΝ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΑΠΟΘΑΝΕΙ ΑΛΛ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΣΙΝ ΟΥΔΕΝ ΟΥΔΕ ΕΧΟΥΣΙ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟΛΑΥΣΙΝ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΑΥΤΩΝ ΕΛΗΣΜΟΝΗΘΗ 6 ΕΤΙ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ Ο ΦΘΟΝΟΣ ΑΥΤΩΝ ΗΔΗ ΕΧΑΘΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΜΕΡΙΔΑ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΟΣΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟΝ 7 ΥΠΑΓΕ ΦΑΓΕ ΤΟΝ ΑΡΤΟΝ ΣΟΥ ΕΝ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΠΙΕ ΤΟΝ ΟΙΝΟΝ ΣΟΥ ΕΝ ΕΥΘΥΜΩ ΚΑΡΔΙΑ ΔΙΟΤΙ ΗΔΗ Ο ΘΕΟΣ ΕΥΑΡΕΣΤΕΙΤΑΙ ΕΙΣ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΟΥ 8 ΕΝ ΠΑΝΤΙ ΚΑΙΡΩ ΑΣ ΗΝΑΙ ΛΕΥΚΑ ΤΑ ΙΜΑΤΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΛΑΙΟΝ ΑΣ ΜΗ ΕΚΛΕΙΨΗ ΑΠΟ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΣΟΥ 9 ΧΑΙΡΟΥ ΖΩΗΝ ΜΕΤΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΗΓΑΠΗΣΑΣ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΟΣ ΣΟΥ ΑΙΤΙΝΕΣ ΣΟΙ ΕΔΟΘΗΣΑΝ ΥΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟΝ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΗΣ ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΟΣ ΣΟΥ ΔΙΟΤΙ ΤΟΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΡΙΣ ΣΟΥ ΕΝ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΕΝ ΤΩ ΜΟΧΘΩ ΣΟΥ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΜΟΧΘΕΙΣ ΥΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟΝ 10 ΠΑΝΤΑ ΟΣΑ ΕΥΡΗ Η ΧΕΙΡ ΣΟΥ ΝΑ ΚΑΜΗ ΚΑΜΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΙΝ ΣΟΥ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΞΙΣ ΟΥΤΕ ΛΟΓΙΣΜΟΣ ΟΥΤΕ ΓΝΩΣΙΣ ΟΥΤΕ ΣΟΦΙΑ ΕΝ ΤΩ ΑΔΗ ΟΠΟΥ ΥΠΑΓΕΙΣ 11 ΕΠΕΣΤΡΕΨΑ ΚΑΙ ΕΙΔΟΝ ΥΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟΝ ΟΤΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΑΧΥΠΟΔΑΣ ΟΥΔΕ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΔΥΝΑΤΟΥΣ ΑΛΛ ΟΥΔΕ Ο ΑΡΤΟΣ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΟΦΟΥΣ ΑΛΛ ΟΥΔΕ ΤΑ ΠΛΟΥΤΗ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΝΟΗΜΟΝΑΣ ΑΛΛ ΟΥΔΕ Η ΧΑΡΙΣ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΥΣ ΔΙΟΤΙ ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΣ ΣΥΝΑΝΤΑ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑΣ ΑΥΤΟΥΣ 12 ΔΙΟΤΙ ΟΥΔΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟΝ ΑΥΤΟΥ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΙΧΘΥΕΣ ΟΙΤΙΝΕΣ ΠΙΑΝΟΝΤΑΙ ΕΝ ΚΑΚΩ ΔΙΚΤΥΩ ΚΑΙ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΠΤΗΝΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΙΑΝΟΝΤΑΙ ΕΝ ΠΑΓΙΔΙ ΟΥΤΩ ΠΑΓΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΥΙΟΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΝ ΚΑΙΡΩ ΚΑΚΩ ΟΤΑΝ ΕΞΑΙΦΝΗΣ ΕΠΕΛΘΗ ΕΠ ΑΥΤΟΥΣ 13 ΚΑΙ ΤΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΟΦΙΑΝ ΕΙΔΟΝ ΥΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟΝ ΚΑΙ ΕΦΑΝΗ ΕΙΣ ΕΜΕ ΜΕΓΑΛΗ 14 ΗΤΟ ΜΙΚΡΑ ΠΟΛΙΣ ΚΑΙ ΑΝΔΡΕΣ ΕΝ ΑΥΤΗ ΟΛΙΓΟΙ ΚΑΙ ΗΛΘΕ ΚΑΤ ΑΥΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΜΕΓΑΣ ΚΑΙ ΕΠΟΛΙΟΡΚΗΣΕΝ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΩΚΟΔΟΜΗΣΕΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΑΥΤΗΣ ΠΡΟΧΩΜΑΤΑ ΜΕΓΑΛΑ 15 ΑΛΛ ΕΥΡΕΘΗ ΕΝ ΑΥΤΗ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΤΩΧΟΣ ΚΑΙ ΣΟΦΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΔΙΑ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΑΥΤΟΥ ΗΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΝ ΠΛΗΝ ΟΥΔΕΙΣ ΕΝΕΘΥΜΗΘΗ ΤΟΝ ΠΤΩΧΟΝ ΕΚΕΙΝΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΝ 16 ΤΟΤΕ ΕΓΩ ΕΙΠΑ Η ΣΟΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗΤΕΡΑ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΙΝ ΑΝ ΚΑΙ Η ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΤΩΧΟΥ ΚΑΤΑΦΡΟΝΗΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΑΥΤΟΥ ΔΕΝ ΕΙΣΑΚΟΥΩΝΤΑΙ 17 ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΩΝ ΣΟΦΩΝ ΕΝ ΗΣΥΧΙΑ ΑΚΟΥΟΝΤΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΚΡΑΥΓΗΝ ΤΟΥ ΕΞΟΥΣΙΑΖΟΝΤΟΣ ΜΕΤΑ ΑΦΡΟΝΩΝ 18 Η ΣΟΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗΤΕΡΑ ΠΑΡΑ ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΕΙΣ ΔΕ ΑΜΑΡΤΩΛΟΣ ΑΦΑΝΙΖΕΙ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΛΑ