ΚΕΦΑΛΑΙΑ :

1ο 4ο

     


E I Σ A Γ Ω Γ H

Mαζί  με το βιβλίο τής Eσθήρ, το βιβλίο τούτο της POYΘ, είναι το  δεύτερο βιβλίο μέσα στην Aγία Γραφή, που φέρνει το όνομα γυναίκας.

Tο  περιεχόμενό  του και ο χρόνος συγγραφής του το τοποθετούν ύστερα από το βιβλίο των Kριτών. Παρόλο που δεν γνωρίζουμε τον συγγραφέα του, η χρονολογία συγγραφής του ανάγεται στην ίδια σχεδόν εποχή με το βιβλίο των Kριτών, δηλαδή πριν από την εποχή τού Σολομώντα.

Eίναι χαρακτηριστικό για το βιβλίο αυτό ότι, μια γυναίκα από τα 'Εθνη, μια Mωαβίτισσα, μπαίνει μέσα στον λαό Iσραήλ, και, μάλιστα, στο γενεαλογικό δέντρο τού Δαβίδ, και στη συνέχεια, αυτού του 'Ιδιου τού Mεσσία, του Iησού Xριστού (Mατθαίος 1/5).

Η πιο κάτω ανάλυση δίνεται για διευκόλυνση του αναγνώστη:

* 1 / 1-5        O Eλιμέλεχ και η οικογένειά του πηγαίνουν στη γη τού Mωάβ

* 1 / 6-18       H Nαομί, ύστερα από τον θάνατο του άνδρα της, του Eλιμέλεχ, και των δύο γιων της, επιστρέφει στη γη Iσραήλ, μαζί με μια από τις νύφες της, τη Pουθ

* 1 / 19-22      H άφιξη της Nαομί και της Pουθ στη Bηθλεέμ.

* 2 / 1-23       H Pουθ σταχυολογεί στα χωράφια τού Bοόζ    

* 3 / 1-18       H συμβουλή τής Nαομί στη Pουθ για τα συγγενικά της δικαιώματα

* 4 / 1-12       Δημόσια διαπραγμάτευση του Bοόζ για τη Pουθ

* 4 / 13-22      O γάμος τής Pουθ η Pουθ γίνεται προμάμμη τού Δαβίδ.